Tuesday, November 23, 2010

PLATEAUS ATAU PENURUNAN BERAT BADAN YANG MENDATAR. APAKAH SEBABNYA ?

Ini adalah salahsatu soalan yang sangat popular apabila kita berdiet. Selalunya secara umum, prinsip atau falsafah yang selalu saya pegang tentang berdiet adalah setiap individu itu unik dan tidak sama dengan orang lain. Ini adalah termasuk didalam teori keperibadian biokima tubuh badan seseorang. Oleh itu didalam masalah penurunan berat yang sudah mendatar ini, kita akan berjumpa bermacam-macam sebab yang berbeza-beza untuk setiap orang.

Plateau atau penurunan berat badan yang mendatar memang betul-betul berlaku tidak kira diet jenis apa yang anda lakukan. Namun begitu, kita perlu belajar untuk menerima masalah ini dan bagaimana untuk menyelesaikannya. Tidak ada orang yang telah berjaya menurunkan berat badan yang tidak menghadapi masalah ini. Perkara yang paling utama dan paling penting untuk menangani masalah ini adalah JANGAN PANIK dan JANGAN BERPUTUS ASA.

Untuk perbincangan selanjutnya nanti saya akan mengutarakan 12 perkara yang biasa menjadi penyebab kepada penurunan berat badan yang mendatar ketika berdiet.


No comments:

Post a Comment